1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



איך ליישם כבר היום שינוי שהחלטת עליו!

אז החלטתי איזה שינויים אני צריכה לעשות, כדי לרדת במשקל (או כדי להשיג כל מטרה אחרת בחיי)…
אבל מה עושים איתם עכשיו?? הרשימה כל כך ארוכה!! וחלק מהדברים בה, כל כך קשה לי לשנות!!!
(כדי לייצר את רשימת השינויים אפשר להשתמש במאמר- כלים ראשונים לירידה במשקל בלי דיאטה).

בכתבה הנוכחית תמצאי את הדרך המעשית, שתעזור לך ליישם כל שינוי שתחליטי עליו!

הצעד הראשון, כדי להתחיל באמת לעשות, אחרי שהפקנו את רשימת המשימות שלנו, הוא לסדר אותן לפי הקושי. מהקל אל הקשה.
הנטייה שלנו בד"כ היא הפוכה- לאתגר את עצמנו, ולהתחיל עם הקשה ביותר. כיוון שלרוב הוא הכי משמעותי.
אבל בגלל שהוא כל כך קשה לעשייה, אנחנו דוחים ודוחים ודוחים את השינוי.
אז מה עדיף??
לדחות את השינוי כי הוא קשה מדי? או להתחיל עם השינויים הקלים יותר, שיכניסו אותנו ל"מוד" של עשייה, ומשם להתקדם לקשה יותר?

אז הצעד הראשון הוא לחשוב- מה יהיה לי הכי קל לעשות?? שאני יכולה כבר עכשיו להתחיל ליישם, ומה אני ממש לא רואה את עצמי מתחילה כרגע. לפי הסדר, מהקל אל הקשה לעשייה.

אחרי שהפקתי את הרשימה, וסידרתי לפי קושי העשייה, אני בוחרת את 2-3 המעשים שנמצאים בראש הרשימה. אלה המעשים שהכי קל לי לבצע! איתם אני אתחיל. סביר להניח, שהם אכן ייקרו. כי הם הכי קלים! יכול להיות שהם לא יובילו לירידה מידית במשקל. כי הם בכל זאת 2-3 שינויים מתחילת הרשימה שלי. יחד עם זאת, הם כן יעניקו לי תחושת הצלחה!! עשייה!! שאני נמצאת בתהליך. והם ייתנו לי מוטיבציה להמשך הדרך. כשארגיש בתוך התהליך, ועם מוטיבציה, אצליח לעשות שינויים נוספים, שיובילו לירידה במשקל. אבל לאט לאט. מתחילים מהקל.

מה צריך לקרות, על מנת שבאמת אבצע את אותם שינויים עליהם החלטתי?
(ופה הקסם הגדול והפשוט!!)

השינויים צריכים להיות חכמים. מה זאת אומרת? SMART. זוהי דרך לביצוע שינויים, ככה שהם באמת ייקרו ויצליחו.
S- שינוי ספציפי
חשוב להגדיר את השינוי שלנו בצורה מאוד מדויקת.
דוגמה לצורת הגדרה לא ספציפית היא: "לשתות יותר מים" זאת הגדרה מאוד לא מדויקת לשינוי. כמה יותר? איך אדע שאני שותה יותר מים?
לעומת "מהיום אני מתחילה לשתות 8 כוסות מים ביום".
אנחנו צריכים להיות מאוד מדויקים, כדי שתהיה משמעות לשינוי.

M- שינוי מדיד
אנחנו רוצים לדעת, האם הצלחנו בשינוי שלקחנו על עצמנו לבצע. איך נדע? נמדוד אותו! למשל, אם אני רוצה להתחיל לאכול, בלי הסחות דעת, אז אגדיר בצורה מדידה, מה תחשב בעיניי הצלחה. למשל- אם אצליח לאכול 5 מתוך 7 ארוחות צהריים בשבוע, ליד שולחן בלי הסחות דעת, זאת תהיה הצלחה בעיניי. כל אחד בוחר עבור עצמו, מה תחשב הצלחה בעיניו. העיקר שזו תהיה ההגדרה שלי להצלחה ותהיה מדידה.

A – שינוי אטרקטיבי
אחרי שהחלטת איזה שינוי את רוצה לעשות, תשאלי את עצמך- האם השינוי אטרקטיבי בעיניי?? כמה איהנה לעשות אותו? למשל, אם החלטתי שאני רוצה להתחיל לעשות הליכות. אשאל את עצמי, כמה אני באמת נהנית לעשות הליכות? אפשר לתת "ציון" של 1 עד 10. 1- מאוד לא אטרקטיבי, 10- מאוד אטרקטיבי. אם הליכות מבחינתי הן 2 מתוך 10, אולי כדאי לי לחשוב על פעילות גופנית אחרת. או לחשוב, איך אני הופכת אותן ליותר אטרקטיביות. אולי לא 10, אבל מ-2 להגיע לפחות ל-4-5? אולי אם אמצא חברה שתלך אתי? או מוסיקה שאני אוהבת לשמוע תוך כדי?

R- שינוי ריאלי
חשוב חשוב חשוב!!! שהשינוי שאנחנו רוצות לעשות, יהיה ריאלי!!! אם אשים לי למטרה, לעשות שינוי, שלא יהיה ריאלי, זה אומר- שכנראה נידונתי לכישלון מראש. לא חבל?? חשוב להציב לעצמי מטרה, שאני יודעת שאני יכולה לעמוד בה. לא משהו ש"צריך", אלא משהו אפשרי. הרבה פעמים שואלים אותי- כמה פעמים בשבוע צריך לעשות פעילות גופנית? אני עונה לשאלה הזאת בשאלה- כמה פעמים את יכולה? לפעמים התשובה היא- לא יותר מפעם פעמיים בשבוע. אז אני שואלת- "ואם אגיד שצריך 4 פעמים? תוכלי לעמוד בזה?" כמובן, שהתשובה היא "לא". אז מה זה משנה כמה צריך???
אל תעשי מה שצריך. תעשי מה שריאלי. תבחרי מטרה ריאלית, שתוכלי לעמוד בה.

T- לוח זמנים (time table)
אחרי שבדקת שהשינוי שבחרת בו הוא אטרקטיבי, ריאלי, הגדרת אותו בצורה ספציפית ומדידה, כל שנותר לעשות הוא- להציב אותו בלוח זמנים. אם הוא לא ביומן, הוא לא קיים.
אם החלטת לעשות ספורט, פתחי יומן ותקבעי מתי. אם החלטת לאכול יותר ירקות, תקבעי כמה ירקות זה אומר בפועל, באיזה ארוחות ייכנסו הירקות החדשים, ובאיזו צורה או לפחות רשימת אפשרויות, וכו'. כך, יש סבירות גבוהה, שזה אכן יקרה. כי הוא חלק מהיום שלך. אולי בהתחלה באופן מאולץ, אך לאחר מכן- כבר כחלק מהשגרה.

שינוי שעומד בSMART – לא משנה אם נתחיל אתו בחג או בחופש או בשגרה. הוא אטרקטיבי, ריאלי, הגדרנו אותו בצורה ספציפית, ויש לנו דרך למדוד אותו- אם אנחנו באמת מיישמים. וגם בחופשה או בחג, הכנסנו אותו ללוח הזמנים שמתאים לאותה תקופה.
לכן, יש סיכוי גבוה שהוא באמת יקרה!!

בהצלחה!!
נטע

שתפי אותי מתחת למאמר, איזה שינויים החלטת לעשות, והאם וכיצד שיטת SMART עוזרת לך לממש את השינויים.

ואם את זקוקה לתמיכה/ ליווי או ייעוץ, בנוגע לאכילה רגשית שאת חווה, או תהליך ירידה במשקל שתקוע, את מוזמנת ליצור קשר ולקבל פרטים בנוגע לתכנית הליווי האישית שלי, לירידה במשקל דרך הלב.

לפרטים על תכנית הליווי האישית שלי לירידה במשקל ללא דיאטה- לחצי על התמונה:
תכנית הליווי האישית תמונה לפייסבוק

נטע אמירי
דיאטנית קלינית ומאמנת כושר