1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



מתי מגיע "אחרי החגים" ואפשר כבר לרדת במשקל?? קצת על מוטיבציה וירידה במשקל

אוקי, אז חיכיתי לאחרי פסח כדי להתחיל בדיאטה ולרדת במשקל. אבל אז הגיע יום העצמאות. טוב, אז אחרי יום העצמאות נכנסים לשגרה ואפשר להתחיל. אבל שבוע שעבר, חגגנו את ל"ג בעומר… בקרוב שבועות, וכמה שבועות לאחר מכן, מתחיל החופש הגדול.
ובכלל, בקיץ- מאוד קשה לרדת במשקל!!! אומנם זה גם מה שאמרתי על החורף, כי קר… ומתעטפים בבגדים… וחיכיתי בעצם לאביב, כדי להכין את הגוף שלי לקיץ. אבל זאת לא הייתה ממש עונה טובה להתחיל בה. כי הייתי מאוד עסוקה.
אז מתי בעצם מגיעה השגרה המיוחלת שבה אפשר להתחיל לרדת במשקל???

אז זהו. שאין כזאת. אי השגרה, היא בעצם השגרה שלנו!! אם נחכה לזמן המתאים לעשות דיאטה, הוא לא יגיע לעולם (מעבר לכך, שדיאטה היא באמת לא הכלי הנכון, ולכן לעולם לא יהיה הזמן הנכון להתחיל אותה. אבל אני מדברת כרגע על שינוי, ולא על "דיאטה". שינוי בהרגלי האכילה שלנו).
העניין הוא, שאם נחכה ל"רגע הנכון" או ל"שגרה" או ל"אחרי החגים" אף פעם לא נעשה שינוי. כי החיים שלנו שזורים באירועים שמוציאים אותנו מהשגרה. ככה זה אמור להיות.
הרגלי אכילה הם משהו שאנחנו צריכים לשים לב אליו גם בחג, גם בחופש, גם בקיץ וגם בחורף. העניין הוא לא העונה או הסביבה, העניין הוא רמת המוטיבציה שלנו.

אז מה יכול להעלות את המוטיבציה שלנו לשינוי?
מוטיבציה היא קטע קצת "טריקי". הרבה פעמים, אנחנו צריכים להגיע למקום מאוד מאוד נמוך כדי לקבל את המוטיבציה לשנות.
למשל, אם אני יודעת שאני אוכלת הרבה שומן מהחי, ולא עושה ספורט, וגם עליתי במשקל בזמן האחרון. יכול להיות שזה לא ישנה לי כרגע, ולא אתחיל בתהליך של שינוי.
אבל אם פתאום אקבל תוצאות בדיקות דם, ואראה שהכולסטרול שלי עלה, והרופא שלי יקרא לי ויגיד לי להתחיל לקחת כדורים, אז זה משהו שממש יבהיל אותי ואתחיל לעשות שינוי.
אבל… אז… אתם יודעים… כוחו של הרגל. ואחזור להרגליי הקודמים. ושוב, הכולסטרול יעלה בדם. אבל הפעם כבר לא אבהל, כי ידעתי שזה מה שיקרה.
אבל… אם בפעם הבאה, גם הסוכר יעלה ואצטרך להתחיל לקחת תרופות להורדת סוכר או שהרופא ידבר אתי על סוכרת!!! אז שוב אבהל ושוב אעשה שינוי.
או שפתאום אעלה במדרגות ואראה שאני לא מצליחה להגיע לקומה שתמיד עליתי בקלילות, זה מה שיניע אותי לעשות שינוי.
אבל… אז… אתם יודעים… כוחו של הרגל. ואחזור להרגליי הקודמים. ושוב, יעלה הכולסטרול, והסוכר וההתנשפות. כבר באיזשהו מקום התרגלתי.
אז מה אצטרך הפעם כדי לצאת מאזור הנוחות שלי? התקף לב??

ומצד שני, יש מוטיבציה אחרת. מוטיבציה שבה- לא ממש רע לי איפה שאני נמצאת היום. אבל אני רוצה להגיע למקום טוב יותר. לדוגמה- אני כן עושה צעידות, אבל הייתי ממש רוצה להשתתף במירוץ ריצה!!
ואז, אכנס למוטיבציה. דווקא לא מהמקום של- אני בתחתית, ורוצה לעלות למעלה. אלא מהמקום של- אני במקום טוב ואני רוצה להיות במקום עוד יותר טוב!!!

המלצה לסיום-
אם אתם מרגישים שאתם באותו מקום כבר הרבה זמן, ורוצים שינוי אבל חסרה לכם המוטיבציה. במקום לחכות לשלב בו יהיה יותר גרוע- תנסו לבדוק:
מה מפריע לכם כרגע שהייתם רוצים שישתנה. מה יקרה, אם לא תעשו שינוי בשנה הקרובה- לאן זה עלול להתדרדר? במקום לחכות שזה באמת יקרה, רק תחשבו על זה.
ומהצד השני- מה ישתפר בחייכם, אם תעשו שינוי? לא רק משקל או בגדים, אלא ממש שינוי- בסביבה, במערכות היחסים שלכם, בעבודה שלכם, בכם!

תנסו להעלות את רמת המוטיבציה שלכם. הפנימית. בלי אמצעים חיצוניים 🙂

בהצלחה!
נטע