1Z0-053 1Z0-517 640-461 640-722 642-832 648-375 74-344 74-409 A00-212 C2010-503 C2010-598 C2010-651 C2010-652 C2020-605 OG0-091 070-413 070-459 070-496 1Z0-052 C_BOSUP_90



לאכול נכון בימי קורונה ולשמור על המשקל

אחרי שבועיים של פגישות טלפוניות או אינטרנטיות עם מטופלות, והבנת הקשיים העיקריים בתקופת הקורונה והשהות הממושכת בבית. והנה כמה טיפים ופתרונות למצב החדש.

כי אם הרשנו לעצמנו "להתפרק" תזונתית בתחילת התקופה, הבנו כבר, שכנראה היא "כאן כדי להישאר" ואנחנו לא באמת יכולים להרשות לעצמנו להגיע לעודף משקל חמור בסיומה (מה גם, שכבר ידוע שאוכלוסיות בסיכון לנגיף הקורונה הם בעודף משקל, בעיות לחץ דם, לב וכדומה).

אז איך להתמודד?

1. הכי הכי הכי הכי חשוב!! המטופלות שלי שמצליחות לשמור על המשקל (ואפילו לרדת כן כן!) שומרות על שגרת יום קבועה. קמות בבוקר, אוכלות ארוחת בוקר, עושות פעילות גופנית (מסביב לבניין/ דרך סרטונים ביוטיוב), חלק מנקות לפסח, חלק עובדות, חלק מלמדות את הילדים. יש ארוחות מסודרות. וזה סופר חשוב!! כי השגרה, היא זו ששומרת עלינו. קחו טבלה, תכתבו כל יום- מה אתן עושות בכל חלק של היום. תכננו ארוחות מראש. תפרטו את הארוחות ממש לרמת הקניות בסופר. מה צריך שיהיה לי בבית, כדי שהארוחות באמת ייתקיימו.

2. עכשיו כשאנחנו עובדים מהבית, מאוד מפתה ונוח- לשבת מול המחשב ולאכול. וזאת הדרך הבטוחה, לאכילה מוגזמת, אכילה רגשית, בה לא נרגיש את השובע, נבחר את המאכלים הכי לא בריאים, שעשירים בסוכר, בשומן…
חשוב מאוד לעשות הפרדה! כשאנחנו אוכלים, רק אוכלים. בלי טלוויזיה, בלי מחשב, בלי עבודה, לא לדבר בטלפון. בצורה זו, נהיה קשובים לתחושת השובע שלנו. נשבע יותר מהר עם פחות אוכל, נפחית אכילה נשנשנית, נבחר מזונות בריאים יותר ונשמור על הבריאות והמשקל.

3. רובנו הצטיידנו להמשך, וקנינו מוצרים יבשים. איך אפשר להפוך את כל הפחמימות האלה למזינות? שלבו קטניות עם הפחמימות "הריקות" קוסקוס עם גרגרי חומוס, ירקות ועוף. אורז עם עדשים. תקנו קינואה וכוסמת שמפוצצים בסיבים תזונתיים, עשירים בחלבון ובברזל, שימורים עדיפים יהיו שעועית לבנה, תירס ללא תוספת סוכר, כי הם עשירים בסיבים תזונתיים.

4. ירקות, ירקות, ירקות- אפשר לקנות ירקות קפואים שיחזיקו לנו במקרר, אפשר לקנות ירקות טריים (אין באמת מחסור בשומדבר), לגוון ולהשקיע למי שאוהבת (סלטים שונים, ירקות בתנור, ירקות מבושלים) או ממש ללכת על ההשקעה המינימאלית (ירקות קפואים, כבר אמרתי? 😉  או לקנות עגבניות שרי, מלפפונים קטנים, גמבה ננסית, לשטוף ולאכול).

5. חטיפים… אנחנו ליד המקרר והמטבח, כל הזמן מטיילים ומנשנשים. מה עושים עם זה?? מחלקים את ה"נשנושים" למנות. למשל- במקום חבילת שוקולד במקרר, לקנות חטיפי מיני קטנים ולאפשר לעצמנו לאכול חטיף אחד כזה ביום. אפשר לקנות נשנושים בריאים יותר כמו אגוזים, שקדים, תמרים- ואז לחלק לשקיות קטנות מראש, ובכל פעם לאפשר לעצמנו לאכול שקית אחת כזאת. אפשר להכין חטיפי בריאות מאותם אגוזים ותמרים (מתכון אפשר למצוא כאן. הוא טעים בטירוף ובריא!)

6. רגע לפני שאנחנו מנשנשים- לעצור!!! ולבדוק… למה אני רוצה לנשנש עכשיו? שניה להתחבר לעצמי. אולי אני בעצם רעבה? האם משעמם לי? אולי כדאי למצוא פעילות שתעסיק אותי במקום האוכל. האם אני אוכלת מתוך חרדה או פחד? ואז כדאי להשתמש בשיטות שונות להרגעה. ואם בחרתי לאכול, אז לשבת ליד שולחן, בלי הסחות דעת, לאכול בכיף את "הנשנוש" שבחרתי לאכול, ובלי רגשות אשם, שיובילו לאכילה נוספת מתוך כעס עצמי. כי בכל זאת, התקופה היא לא שגרתית, וקשה לכולם, לא רק לי. וזה בסדר… חמלה עצמית, וקבלה עצמית מאוד חשובים בתקופה הזאת כדי לצלוח אותה…

7. מעבר להיות דיאטנית ומאמנת כושר, אני גם מאמנת NLP ומטפלת במיינדפולנס (כדי לקרוא, מי אני ומה הסיפור האישי שלי אפשר ללחוץ כאן) ואני יודעת, שהאנרגיה שלנו זורמת לאן שתשומת הלב מופנית. אם אחשוב כל היום על "מה אני לא" לשם גם האנרגיה שלי תזרום- מה אני לא עושה, מה אני לא מצליחה ומשם גם המוטיבציה שלי תרד (אם אני "לא", אז איך אני יכולה להצליח??) מאוד חשוב להסתכל על מה שאנחנו כן. מה אני כן מצליחה. גם אם אני מצליחה מעט. גם אם ההצלחה לא מגיעה מתחום האכילה. להגדיל את האנרגיה החיובית האישית. ואז תיפתח בפניי דרך לעשייה, להצלחה!

8. תבחרו משהו אחד שבו אתם ממקדים את העשייה "התזונתית" שלכם. למשל- להפריד עבודה מאוכל, או למשל ש-1/3 מהארוחה יהיו ירקות, כדי לחוות תחושת הצלחה. ברגע שתצליחו במשהו האחד הזה, תחגגו את ההצלחה!! כי זה לא פשוט לשמור על זה בתקופה הזאת. ומשם תגיע הצלחה נוספת. משם תבחרו עשייה נוספת תזונתית שאתם מתמקדים בה. ולאט לאט, האכילה תסתדר.

מוזמנים להצטרף לקבוצות הפייסבוק שלי ולקבל ממני טיפים נוספים-

שחלות פוליציסטיות- סוד התזונה, התנועה וההקשבה – קבוצה לנשים עם שחלות פוליציטסיות שמתמקדת בתזונה, ספורט והתמודדות עם סטרס.

דיאטה/ ירידה במשקל ובריאות– מאמרים, טיפים ותזונה בריאה לקהל הרחב

מאחלת המון בריאות,

נטע אמירי, דיאטנית קלינית, מאמנת כושר, מאמנת NLP.



להתייעצות או קביעת תור
X

    לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ השאירי פרטים ואחזור אלייך בהקדם >>>